Google+

Zoekmachine Optimalisatie (SEO)

Dagelijks zijn wij op zoek naar informatie op het internet. En waar starten we meestal? Jawel, via Google, nog steeds de grootste zoekmachine in Nederland! Zoekmachine optimalisatie (SEO: Search Engine Optimization) is bedoeld om de positie van je website in zoekmachines te verbeteren na een specifieke zoekopdracht (keywords waar jij je als bedrijf op wilt richten en op gevonden wilt worden). Maar ook het optimaliseren van je pagina’s valt hieronder. Door je site (structuur) aantrekkelijk te maken voor zoekmachines (spiders) wordt je site sneller en beter geïndexeerd.

SEO vs SEA
Nu denk je misschien: “waarom zou ik zoveel tijd investeren in SEO, ik kan toch ook gewoon via Adwords bovenaan in Google staan?” Dat klopt, en op kort termijn kan dit ook veel opleveren. Maar je moet als bedrijf niet vergeten dat ook je concurrenten middels Adwords adverteren. Wanneer je op dezelfde keywords adverteert zal de bieding alleen maar hoger worden als je wilt winnen van je concurrent. Dat betekent dus ook dat je kosten hoger worden, terwijl je met wat extra tijd/investering een fantastische site kunt creëren met relevante content, een goede site structuur en dus gratis (organisch) hoger in Google komt. Hiermee krijg je dus meer traffic naar jouw site  en kan je je concurrent een stap voor zijn.

Maar als marketeer/ondernemer moet ik mijn conversie doelstellingen halen?

Klopt, en dit vergt dus een verschuiving van je korttermijn doelstellingen naar langtermijn doelstellingen, hoe verleidelijk het ook is om al het budget naar Adwords te alloceren voor direct resultaat. Uiteindelijk zal je er meer winst uit kunnen halen door meer te investeren in SEO. Op dit moment investeren ondernemers meer dan 90 procent van hun zoekmachine marketing budget in Adwords en minder dan 10 procent in SEO. Dat betekent dat er nog ontzettend veel kansen liggen om jouw site hoger in Google te krijgen!

Begin dus vandaag nog!

Jouw (potentiële) klanten prefereren namelijk ook organische resultaten boven de betaalde resultaten en met een aantal aanpassingen kun je met je website al het verschil maken. We hebben het dan niet over een paar simpele trucjes die we kunnen uitvoeren maar om diverse strategische benaderingen zoals keyword en content strategieën en de opbouw/structuur van je website.

Key in 2013 is relevantie, relevantie en nog eens relevantie. Google wijzigt voortdurend haar algoritmes (regels die door Google wordt gebruikt om websites te positioneren in de organische zoekresultaten). Wellicht heb je wel eens van de Penguin en Panda update gehoord. Deze updates hebben in de online markt heel wat losgemaakt. Zo zijn bedrijven die verboden SEO tactieken hebben gebruikt hun posities na de update kwijtgeraakt en dus ook heel hun business. Uiteindelijk kan dit alleen maar in jouw voordeel werken.Want deze aanpassingen zorgen er voor dat jouw relevante site naar boven komt en irrelevante – zoals spam sites en sites die bepaalde trucjes uithalen – uit de zoekresultaten worden gefilterd. Voor Google staat de gebruiker centraal waarbij het beiden van relevante content key is.

Hieronder volgen kort een aantal redenen waarom je moet starten met SEO

sybool_13x13 Gratis een hogere positie met een langduriger effect dan Adwords.

sybool_13x13 Slechts 10 procent van het zoekmachinebudget wordt ingezet op SEO, waardoor er nog heel veel kansen liggen om jouw site hoger in Google te krijgen (en hiermee dus je concurrent voor kunt zijn).

sybool_13x13 Ongeveer 75 procent van de internetgebruikers die actief zoeken, klikt op de organische resultaten en een kwart op betaalde resultaten (Adwords).

sybool_13x13 Zoekmachinemarketing is een vorm van pull-marketing. In plaats van het ‘pushen’ van producten of diensten geven internetgebruikers zelf aan waar zij behoefte aan hebben. Een mooie kans om daar met jouw product of dienst op het juiste moment aanwezig te zijn.

Zoals je kunt zien is het van groot belang dat je je website optimaliseert zodat je beter wordt gevonden in Google. Brand Your Business kan jou hierin verder adviseren op diverse SEO aspecten:

checkmark2 Advies op het gebied van keyword strategie

checkmark2 Advies op het gebied van content optimalisatie (eigen content)

checkmark2 Advies op het gebied van technische optimalisatie (ontwerp van je site)

checkmark2 Advies op het gebied van linkbuilding (incl Social Media)

checkmark2 Advies op het gebied van sitesnelheid

Ben je benieuwd geworden wat Brand Your Business voor jou kan betekenen op het gebied van zoekmachine optimalisatie en wil je een keer komen brainstormen? Neem dan contact op middels het onderstaande contactformulier of telefoonnummer.

Contactgegevens Brand Your Business - Nikki de Kok

Naam

Email

Telefoonnummer

Waar ben je in geïnteresseerd?

Waar kan ik je mee helpen?

captcha

20 Online Marketing statistieken die je marketingbeslissingen voor 2014 zullen beïnvloeden

Posted by on jan 11, 2014 in Affiliate Marketing, Conversie Optimalisatie, Display Advertising, Retargeting, Social Media Marketing, Web Analytics, Zoekmachine Adverteren (SEA), Zoekmachine Optimalisatie (SEO) | 0 comments

20 Online Marketing statistieken die je marketingbeslissingen voor 2014 zullen beïnvloeden

2014 is net begonnen, daarom is het voor veel bedrijven weer tijd de (online) marketingstrategie te evalueren om zo klanten beter te kunnen bereiken (en uiteindelijk te laten converteren). Bij het bepalen van je strategie voor 2014 is het belangrijk om rekening te houden met de trends en ontwikkelingen voor dit jaar. Een van de meest besproken voorspelling voor 2014 is het belang van het creëren van gepersonaliseerde content welke gedeeld wordt via verschillende online marketing kanalen (website, blogs, social media, nieuwsbrieven,...

read more