Google+

Retargeting

Je ben het vast wel eens tegengekomen; je bent bijvoorbeeld online aan het shoppen op Zalando.nl en verlaat de website zonder iets te kopen. Vervolgens zit je een dag later op de Telegraaf.nl en worden aan de rechterzijde de schoenen die je de dag ervoor had bekenen getoond in een banner. Dit noemen we retargeting; het terugvinden van je ‘high potential’ klanten op het web om hen vervolgens aan te herinneren dat zij een heel mooi product bij jou kunnen kopen!

Waarom zou je retargeting inzetten?

favicon_16x16 70% van de traffic naar de website komt meestal van betaalde marketing campagnes. 95% van de klanten verlaten de website zonder iets te kopen (converteren), wat dus in een aanzienlijk budget verlies resulteert.

favicon_16x16 De meest waardevolle prospects voor jou zijn de klanten die net de site hebben verlaten. Deze bezoekers zijn potentiële klanten, kennen het merk en hebben een hoge mate van interesse in het product of service die je aanbiedt.

favicon_16x16 Vaak komen deze bezoekers niet zelf terug. En de kans dat zij naar de concurrent gaan op het web is erg groot.

favicon_16x16 Met retargeting zorg je er voor dat deze potentiële klanten op andere sites weer worden benaderd en in aanraking komen met jouw merk, product of service.

Automated Trading

Wanneer men vroeger wilde adverteren op een website zoals de Telegraaf belde men deze publisher op. Men kocht dan tegen een fixed fee of een CPM (cost per mille) prijs ruimte in waarmee je garantie had dat je voor bijvoorbeeld 500.000 impressies op hun website werd getoond. De publishers waren er bij gebaat zo veel mogelijk ruimte te verkopen tegen een zo’n hoog mogelijke prijs.

Het kan ook zo zijn dat de publisher met onverkochte ruimte zit. Op dat moment wordt deze rest ‘inventory’ geveild via een veilingssysteem. Middels dit veilingssyteem kan men de voorraad of inventory zo effectief mogelijk inzetten. Dit systeem wordt ook wel een sell-side platform (SSP) genoemd.

Aan de andere kant kunnen adverteerders middels een demand-side platform (DSP) bij deze inventory en wordt een campagne tegen een zo hoog mogelijke prijs uitgeserveerd voor de publisher en tegen de vooraf bepaalde doelstellingen van een adverteerder.

Hoe werkt retargeting?

Real Time Bidding

Schematische Weergave Automated Trading volgens het IAB

Wanneer je besluit om retargeting in te zetten wordt er middels pixels op uw website er voor gezorgd dat de bezoekers die op uw website komen en niet overgaan tot een aankoop (conversie) in een mandje worden opgeslagen. Deze ‘mandjes’ of ook wel segmenten genoemd bevinden zich in het veilingssysteem (DSP). De automated traders gaan vervolgens proberen om de bezoekers uit deze mandjes terug te vinden op het web. Wanneer men deze tegenkomt op nu.nl gaat de veiling van start.

Net als bij andere veilingmodellen, bepaalt dus de verkoper en in dit geval de publisher een minimumprijs. Binnen enkele milliseconden worden er prijzen geboden door de vragers, in dit geval zijn dat de adverteerders of de partijen die daadwerkelijk aan de knoppen zitten. De partij met het hoogste bod wint de vertoning en mag jouw advertentie uitleveren.

De prijzen zijn bij automated trading dus erg dynamisch wat een voordeel is voor jou. In plaats van een fixed fee betaal je de werkelijke waarde van een impressie en wordt er voor gezorgd dat jouw campagne zo effectief en efficiënt mogelijk wordt ingezet.

Waar kan Brand Your Business jou mee helpen?

checkmark2 Wij kunnen retargeting campagnes inzetten middels het Google Display Netwerk en Appnexus (DSP: Demand Side Platform)

checkmark2 Wij kunnen de campagnes die via een retargetingpartij lopen, monitoren en bijsturen zodat uw campagne op een effectieve en efficiënte manier wordt uitgeleverd.

checkmark2 Wij kunnen jouw bemiddelingspartner/sparringspartner zijn met betrekking tot het aangaan van een partnership met een retargetingpartij. Vanuit onze specialisatie kunnen wij je helpen bij het maken van een keuze van een retargeting partner die wij op een aantal belangrijke aspecten beoordelen:

favicon_16x16 Transparantie inkoop domeinen

favicon_16x16 Additioneel bereik ten opzichte van andere partijen maar ook uw andere campagnes

favicon_16x16 Het verdienmodel (dit kan een groot effect hebben op het succes van uw campagne)

favicon_16x16 Campagne optimalisatie en biedingsstrategieën

favicon_16x16 Doorvertaling van uw strategie naar techniek

favicon_16x16 In-house kennis

Ben je benieuwd geworden wat Brand Your Business voor jou kan betekenen op het gebied van retargeting en wil je een keer komen brainstormen? Neem dan contact op middels het onderstaande contactformulier of telefoonnummer.

Contactformulier

Naam

Email

Telefoonnummer

Waar ben je in geïnteresseerd?

Waar kan ik je mee helpen?

captcha

Je kunt ook contact opnemen via de onderstaande contactgegevens:

E-Mail: info@brandyourbusiness.nl
Tel:  +31 6 28 23 00 36

6 tips voor een succesvolle display advertising strategie

Posted by on jul 22, 2014 in Display Advertising, Retargeting | 0 comments

6 tips voor een succesvolle display advertising strategie

Veel online disciplines zijn door online marketeers al volledig eigen gemaakt (denk aan Google Adwords, Search Engine Optimization, Social Media) en zijn vrij toegankelijk voor iedereen, zeker omdat er online enorm veel kennis en best practices beschikbaar zijn. Maar hoe zit dat met display advertising op basis van Real Time Bidding (RTB), dat toch wat complexere materie is en veelal wordt uitgevoerd door externe bureaus? We hebben het hier dan niet alleen over inkoop via de Google Exchange (GDN, Google Display Netwerk), maar meerdere...

read more

20 Online Marketing statistieken die je marketingbeslissingen voor 2014 zullen beïnvloeden

Posted by on jan 11, 2014 in Affiliate Marketing, Conversie Optimalisatie, Display Advertising, Retargeting, Social Media Marketing, Web Analytics, Zoekmachine Adverteren (SEA), Zoekmachine Optimalisatie (SEO) | 0 comments

20 Online Marketing statistieken die je marketingbeslissingen voor 2014 zullen beïnvloeden

2014 is net begonnen, daarom is het voor veel bedrijven weer tijd de (online) marketingstrategie te evalueren om zo klanten beter te kunnen bereiken (en uiteindelijk te laten converteren). Bij het bepalen van je strategie voor 2014 is het belangrijk om rekening te houden met de trends en ontwikkelingen voor dit jaar. Een van de meest besproken voorspelling voor 2014 is het belang van het creëren van gepersonaliseerde content welke gedeeld wordt via verschillende online marketing kanalen (website, blogs, social media, nieuwsbrieven,...

read more