Google+

Conversie Optimalisatie

Je kunt het rendement van je online marketing verbeteren door middel van conversie optimalisatie. Dit kun je doen door middel van het optimaliseren van je online campagnes, maar het beste is om te starten bij de bron, je website.

Door middel van conversieoptimalisatie zorg je er voor dat je meer rendement haalt uit je search, display, affiliate en andere campagnes. Je kunt nog zoveel optimaliseren binnen je campagnes, maar als je website niet goed is geoptimaliseerd heeft dat natuurlijk geen zin.

Conversie Knelpunten
Startpunt is analyseren hoe de conversies zich verhouden tot het branchegemiddelde, wat de bounce percentages zijn, verblijfsduur van de klant en waar men afhaakt in het bestelproces.

De website heeft meestal maar één doel, en dat is de bezoeker laten converteren. Er zijn websites die bezoekers meer afleiden in het bestelproces dan hen juist de juiste richting op helpen.  Kleine aanpassingen in het bestelproces kunnen het afhaakpercentage al verminderen: Toon de benodigde stappen tot aan een order, zonder account afrekenen, zorg voor een permanente winkelwagen die de producten onthoudt, stel geen onnodige vragen, voorkom afleiding en onverwachte kosten. Natuurlijk is niet alles website gerelateerd. Klanten kunnen het product ook te duur vinden, meer informatie willen of extra bedenktijd. Ook daar kun je in het bestelproces beter op inspelen.

Daarnaast worden er ook andere analyses gedaan zoals een productportfolio-, doelgroep-, traffic- en zoekwoorden analyse. Meer over deze analyses lees je onder Web Analytics.

Testen, Uitrollen, Testen
We brengen dus eerst de conversieknelpunten in kaart om vervolgens de pagina’s en bestelprocessen te testen en verbeteren. Na het vaststellen van de knelpunten zullen we een adviesrapport schrijven waarin wij onze optimalisatie aanbevelingen uiteenzetten en toelichten. Dit kunnen aanpassingen in functionaliteiten, content of webdesign zijn. Vervolgens zullen wij samen bepalen welke A/B tests of Multivariate tests we gaan opzetten. De versie die de hoogste conversie genereert zal worden gekozen om volledig uit te rollen.

Campagne Optimalisatie en meer
Nadat je zeker weet dat je website voldoende is geoptimaliseerd kun je starten met het analyseren van je online campagnes. Uiteraard draait het niet alleen om de campagnes en landingpages, maar ook de creatives/banners & textads. Daarnaast is er ook een verschuiving te zien naar mobiele telefoons en tablets. Belangrijk is ook dat daar je performance goed is. In alle gevallen geeft Brand Your Business graag advies. Hieronder vind je meer informatie over betaalde kanalen welke geoptimaliseerd kunnen worden.

checkmark2 Website Optimalisatie

sybool_13x13 Web Analytics

checkmark2 Campagne Optimalisatie

sybool_13x13 Zoekmachine Adverteren (SEA)

sybool_13x13 Affiliate Marketing

sybool_13x13 E-Mail Marketing

sybool_13x13 Display Advertising

sybool_13x13 Retargeting

checkmark2 Creatives Optimalisatie

checkmark2 Mobiele Optimalisatie

Ben je benieuwd geworden wat Brand Your Business voor jou kan betekenen op het gebied van conversie optimalisatie en wil je een keer komen brainstormen? Neem dan contact op middels het onderstaande contactformulier of telefoonnummer.

Contactgegevens Brand Your Business - Nikki de Kok

Naam

Email

Telefoonnummer

Waar ben je in geïnteresseerd?

Waar kan ik je mee helpen?

captcha

20 Online Marketing statistieken die je marketingbeslissingen voor 2014 zullen beïnvloeden

Posted by on jan 11, 2014 in Affiliate Marketing, Conversie Optimalisatie, Display Advertising, Retargeting, Social Media Marketing, Web Analytics, Zoekmachine Adverteren (SEA), Zoekmachine Optimalisatie (SEO) | 0 comments

20 Online Marketing statistieken die je marketingbeslissingen voor 2014 zullen beïnvloeden

2014 is net begonnen, daarom is het voor veel bedrijven weer tijd de (online) marketingstrategie te evalueren om zo klanten beter te kunnen bereiken (en uiteindelijk te laten converteren). Bij het bepalen van je strategie voor 2014 is het belangrijk om rekening te houden met de trends en ontwikkelingen voor dit jaar. Een van de meest besproken voorspelling voor 2014 is het belang van het creëren van gepersonaliseerde content welke gedeeld wordt via verschillende online marketing kanalen (website, blogs, social media, nieuwsbrieven,...

read more